.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد بيش از 2 هزار فرصت شغلي در گيلان

مديركل تعاون گيلان گفت: سال گذشته با تشكيل بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي، 2 هزار و 200 فرصت شغلي در گيلان ايجاد شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، ولي‌الله نمايشي اين ميزان اشتغالزايي را در قالب تعاوني‌ها عنوان كرد و افزود: سال گذشته 130 تعاوني صنعتي، كشاورزي، خدماتي، معدني، حمل و نقل و مسكن با اعتباري بالغ بر 460 ميليارد ريال در استان به تصويب كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري گيلان رسيد.
وي تصريح كرد: اين طرح‌ها به سيستم بانكي معرفي شدند كه در صورت راه‌اندازي واحدهاي مذكور بالغ بر 2 هزار شغل به طور مستقيم ايجاد مي‌شود.
نمايشي اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 193 تعاوني در استان تاسيس شده كه از اين تعداد 2 هزار و 28 تعاوني فعال و يك‌هزار و 954 تعاوني در دست اجرا و بقيه نيز غير‌فعال هستند.
مديركل تعاون گيلان بهره‌برداري از 366 بنگاه كوچك زودبازده بخش تعاون گيلان را سبب جذب بازار كار براي 2هزار و 650 نفر اعلام كرد.
وي در ادامه بيان داشت: از مجموع يك‌هزار و 417 طرح بنگاه كوچك زودبازده در استان، 865 طرح با حجم سرمايه‌گذاري 120 ميليارد تومان تصويب شد.
به گفته نمايشي براي تاسيس و راه‌اندازي اين بنگاه‌هاي زودبازده بيش از 360 ميليارد ريال تسهيلات به 2هزار و 562 نفر از اعضاي تعاوني‌هاي مذكور پرداخت شده است.
مديركل تعاون گيلان برگزاري 337 دوره آموزش ويژه اعضاي تعاوني‌ها را از ديگر اقدام‌ها در سال گذشته عنوان كرد و افزود: در اين دوره‌هاي آموزشي 8 هزار و 74 نفر از مديران عامل، بازرسان و اعضاي هيئت مديره تعاوني‌هاي استان با قواعد حقوقي و قوانين تعاوني‌ها آشنا شدند.
نمايشي هزينه اجراي طرح‌هاي آموزشي در بخش تعاون را 300 ميليون ريال ذكر كرد و اظهار داشت: اجراي طرح‌هاي آموزشي ضمن برطرف كردن بخشي از مشكلات كاري، سبب بالا رفتن توان مديريت امور تعاوني‌ها و كسب موفقيت در عرصه رقابت تجاري و ارائه خدمات بهتر به تعاونگران براي تحقق اهداف تعاون شده است.
وي با اشاره به وضعيت احداث مسكن تعاوني گيلان خاطرنشان كرد: با تشريح سياست‌هاي دولت در زمينه تامين مسكن و حمايت از تعاوني‌ها، سال گذشته 492 واحد مسكوني شهري با زيربناي 42‌هزار و 312 متر‌مربع در زميني به مساحت 3/4 هكتار احداث و تحويل اعضاي تعاوني‌ها شده است.
مديركل تعاون گيلان هزينه اين واحدهاي مسكوني و آپارتماني را مبلغ 68 ميليارد و 880 ميليون ريال اعلام كرد و ادامه داد: اين اعتبار از طرف اعضاي تعاوني و مشاركت بانك تامين و پرداخت شده است.
نمايشي اضافه كرد: 70 واحد از خانه‌هاي مذكور در انزلي، 268 واحد در تالش و 136 واحد در لاهيجان ساخته شده است.
به گفته وي در حال حاضر 236 تعاوني مسكن با 27 هزار و 196 نفر عضو و سرمايه اوليه 435 ميليارد و 943 ميليون و 725 هزار ريال در گيلان فعاليت دارند.
مديركل تعاون گيلان از هزينه بيش از 90 ميليارد ريال اعتبارات سرمايه در گردش بخش تعاون خبر داد و خاطرنشان كرد: سال گذشته 98 ميليارد ريال از محل اعتبارات متمركز بخش سرمايه در گردش استان به 104 طرح تعاوني در بخش‌هاي صنعتي، خدماتي و كشاورزي اختصاص يافته است.
نمايشي تصريح كرد: اين طرح‌ها در زمينه‌هاي كشاورزي، صنعتي و خدماتي در مناطق مختلف استان اجرا شد كه در صورت دريافت تسهيلات و همكاري سيستم بانكي 700 نفر جذب بازار كار مي‌شوند.
مديركل تعاون گيلان به اجراي طرح آمايش صنعت و معدن اشاره كرد و بيان داشت: 35 طرح تعاوني صنعتي با ظرفيت اشتغالزايي 700 نفر در استان مصوب شد كه از مجموع اين طرح‌ها، پنج طرح با اعتباري معادل 153 ميليارد ريال در بخش‌هاي توليد خوراك كودك، قايق‌هاي فايبرگلاس، دارو، قطعات خودرو و كشتارگاه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.